Navijači u svijetu žele veću povezanost s klubom

07.10.2025.

12:02

Autor: B.G./HRT/Hina

Zvonimir Boban (ilustracija)
Zvonimir Boban (ilustracija)
Foto: Marko Lukunic / PIXSELL

Istraživanje globalne cloud komunikacijske platforme Infobip otkriva sve veću potražnju među navijačima za stalnom i personaliziranom interakcijom s njihovim omiljenim klubovima.

Globalno istraživanje pokazuje kako se dvije trećine (66 posto) navijača osjeća isključenima zbog slabe komunikacije klubova, a taj se postotak penje na 81 posto među osobama mlađima od 35 godina. Istraživanje provedeno na 1.500 navijača američkog nogometa, bejzbola, nogometa i kriketa u SAD-u, Europi i Indiji otkriva nezadovoljstvo generičkom, jednostranom komunikacijom i snažnu želju za dubljim odnosom s klubovima izvan utakmica.

Više od 70 posto navijača želi stalnu komunikaciju tijekom izvansezonskog razdoblja, uključujući sadržaje iza kulisa i osobne priče igrača. Njih 82 posto koristi društvene mreže za praćenje svojih klubova iako mnogi izražavaju interes za bogatijim, ekskluzivnim sadržajem putem direktnih poruka i mobilnih aplikacija.

Mnogi ispitanici aktualnu interakciju s omiljenim klubovima opisali su kao neosobnu, pri čemu se njih gotovo polovica osjeća "kao broj". Financijska pristupačnost također se istaknula kao značajna prepreka - 61 posto navijača reklo je da ih rastući troškovi pretplata, ulaznica i sportske opreme udaljavaju od igre.

Vođeno željom za boljim razumijevanjem potreba navijača i uvidima u to kako tehnologija može oblikovati sportsko uključivanje, Infobipovo istraživanje naglašava značajnu priliku za klubove da povećaju lojalnost i zadovoljstvo navijača kroz digitalne inovacije i personaliziranu komunikaciju.

- Navijači žele dublji, dvosmjerni odnos sa svojim timovima koji će ih držati angažiranima tijekom cijele godine, a ne samo na dan utakmice. Korištenjem umjetne inteligencije i drugih novih tehnologija, poput gamifikacije kroz konverzacijski AI, sportske organizacije mogu stvoriti personalizirana iskustva u stvarnom vremenu koja jačaju lojalnost i potiču sudjelovanje. Infobipovi AI chatbotovi na platformama poput WhatsAppa i RichCommunicationServices omogućuju navijačima da odmah postave pitanja, pristupe ekskluzivnom sadržaju i primaju ažuriranja 24/7, izjavio je Ervin Jagatić, direktor proizvoda u Infobipu.

Infobipova platforma već danas omogućuje sportskim klubovima i organizacijama u svijetu da svojim navijačima pruže angažman nove generacije, od obavijesti o utakmicama u stvarnom vremenu i ranih prodaja ulaznica do besprijekorne personalizirane podrške.

Rezultat su bliskiji odnosi s navijačima, veća prodaja sportske opreme, veća gledanost i novi izvori prihoda. Tako za MoneyGram Haas F1 tim, Infobip koristi AI chatbotove i platforme za poruke poput WhatsAppa za interakciju u stvarnom vremenu, uključujući nadolazeću uslugu AI asistenta "RaceMate" i interaktivnu AI verziju F1 vozača Olivera Bearmana.

U SAD-u Infobip surađuje s NFL momčadi Los Angeles Chargers kako bi poboljšao komunikaciju s navijačima putem usluge Apple Messages for Business, pružajući ekskluzivan sadržaj i trenutačna ažuriranja. U Latinskoj Americi Infobip je udružio snage s Claro Sportsom kako bi razvio sofisticiran AI chatbot koristeći Googleove usluge Rich Communication Services (RCS), nudeći meksičkim sportskim navijačima rezultate u stvarnom vremenu, obavijesti o sportašima i interaktivna iskustva kroz više kanala za razmjenu poruka.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!