Podzemni "melting pot" u Dohi

25.11.2022.

14:11

Autor: M.Š./Hina/HRT

Stanica metroa Souq Waqif u Dohi

Stanica metroa Souq Waqif u Dohi

Foto: Hamad I Mohammed / REUTERS

Završeno je prvo kolo Svjetskog nogometnog prvenstva u Katru. Saudijska Arabija i Japan su priredili senzacije, dok su od favorita najviše pokazali Engleska, Španjolska, Francuska i Brazil.

Međutim, nema previše vremena za predah, jer se utakmice nastavljaju u ritmu od četiri dvoboja u danu, sve do konca natjecanja po skupinama.

O atmosferi na stadionima, te praznim sjedalicama na pojedinim stadionima mogli bi se pričati, no organizacijski za sada nema većih pritužbi.

Najveća bojazan uoči početka natjcanja bilo je pitanje može li jedan grad ugostiti 32 reprezentacije i sve njihove navijače. Odgovor je može.

Uz nezabilazne i glavne turističke točke Dohe, tržnicu Souq Waqif, te šetnicu Corniche, glavni "melting pot" grada je postao metro.

Svakoga dana tisuće navijača spušta se u podzemnu željeznicu kako bi na najbrži i najjednostavniji način došli na stadione. SP se igra na osam stadiona, pri čemu je pet povezano metro linijama, dok su preostala arhitektonska čuda dostupna kombinacijom željeznice i autobusa.

Tako je u jednom trenutku moguće vidjeti kako Japanci slave pobjedu protiv "elfa", Nijemce kako tuguju, Hrvate i Marokance kako razmišljaju je li osvojeni bod uspjeh ili neuspjeh, Španjolce u transu zbog uvjerljivog starta prvenstva..... Uz sve njih i broje druge navijače koji odlaze u Fan zonu, te domaće stanovništvo koje putuje na posao.

Volonteri su na svakom koraku i praktički se nemoguće izgubiti. Sa svih strana čuje se "yalla, yalla" (brže, brže), kako bi sve funkcioniralo i u vrijeme najvećih gužvi.

U srcu svega je stanica Msheireb, najveća u mreži, koja je ujedno i čvorište za sve tri linije (crvenu, zlatnu, zelenu) koje ovdje prolaze. Ogromna i impresivna stanica ima ukupno četiri glavne razine i duboka je oko 40 metara.

Granja metra u Dohi službeno je počela 2013. ceremonijom polaganja kamena temeljca upravo na mjestu stanice Msheireb. Šest godina kasnije metro je otvoren, a u godinama koje su slijedile povećan je broj stanica.

Qatar Rail odlučio je integrirati katarsku kulturu u metro tako što je nazvao stanice po povijesnim mjestima i gradovima, svaki sa svojom pričom i pozadinom. Trenutačno metro ima tri linije ukupne duljine od 76 km i 37 stanica. Kada će projekt biti završen imat će oko 100 stanica.

S mogućnošću postizanja brzine od 100 km/h, metro u Dohi je među najbržima bez vozača na svijetu, te jedan od najnaprednijih sustava metroa ikad izgrađenih. Čisti i prostrani vlakovi potpuno su opremljeni CCTV-om i javnim Wi-Fi sustavima. Imaju čak i USB priključke, tako da putnici mogu puniti mobilne telefone i tablete.

Dizajn metro stanica odabrao je katarski emir u listopadu 2013. godine, a projekt "Zasvođeni prostori", izveden je iz povijesne islamske arhitekture, koristeći stare islamske arhitektonske elemente na moderan način.

Nagađa se kako je izgradnja metroa koštala oko 36 milijardi dolara.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!