'Sportaši ne bi smjeli raditi restriktivne i nagle prestanke aktivnosti'

Mario Vekić, bivši olimpijac u veslanju, a danas kondicijski trener u tom sportu, gostovao je u emisiji HTV-a Zajedno za zdravlje te govorio kako održati formu u vrijeme kada se treba pridržavati mjera Stožera za nacionalnu sigurnost.

Vrhunski sportaši krenuli su s treninzima, rekreativci su usmjereni prema otvorenim prostorima. No što se događa s tijelom kada dođe do naglog prestanka tjelesne aktivnosti i treninga u trajanju od 6 do 7 tjedana i kako se vratiti u optimalnu formu? 

- Bitno je u svemu biti u kontinuitetu tako i u sportu. U sportu, svaki dan i svaka sekunda je bitna i presudna. U današnjim ludim vremenima jako je teško gubiti na danima. Više sam baziran na rekreativce i brinem se o njima, njihovom zdravlju da u ovom vremenu ostanu u nekakvom kretanju i vježbanju što im je najpotrebnije, a ne radim samo sa sportašima, rekao je Vekić.

Mario Vekić kaže kako možemo vidjeti po rezultatima sportaša koliko jedan tjedan zahtjeva puno truda i puno muke, a u tjedan dana može se sve izgubiti.

- Neka te uhvati neka bol, neka prehlada ili viroza, već s tim jako puno gubiš, to je jako velika razlika, istaknuo je Vekić.

Vekić ističe kako su sportaši navikli da svaki dan imaju previše energije.

- Moraju tu energiju negdje izbacivati, ako nemaju i ograničeni su za njihove svakodnevne radnje, njima nedostaje da izbace taj dio energije tijekom dana i usmjere performanse, rekao je Vekić.

- Srce je mišič kao i svaki drugi. Njega bildamo s radom. Nije dobro prestati naglo, naravno, ograničiti bilo kakvu aktivnost, pogotovo kod sportaša. Srce je "pumpa" koja se širi. Sportaši općenito imaju prošireno sportsko srce i nikako ne bi trebali raditi nikakve restriktivne i nagle prestanke aktivnosti, istaknuo je Vekić.

Mario Vekić ističe kako je vrhunski sport cijelo vrijeme u "kiseloj zoni".

- I ako nemamo dovoljno aktivnog vremena provedenog u tom intervalu nije dobro, rekao je Vekić. Svaki sport ima specifičan pokret i da bi u njemu bili što vještiji moramo ga što više puta ponavljati, ako u tom želimo biti najbolji. Naravno, sportaši su sad stavljeni u jednu novu situaciju gdje ti samo održavaš te funkcije i improviziraš što više da bi zadržao taj nivo kondicije što duže. Čekamo informacije što će biti dalje. Ne možemo se vratiti na tu normalu, rekao je Vekić.

Kondicijski trener ističe kako imamo sreće što dolaze topliji dani, vani se možemo više kretati.

- Iz nekih mojih iskustava oni koji su discipliniraniji, oni će i dalje naći bilo kakav način da ostanu u svom režimu. Oni paze kao što su i prije pazili. Oni koji su malo lijeni i imaju izgovor, ovo vrijeme će ih ako se ne okrenu nekim drugim navikama, neće napraviti dobro za njih. Past će još niže, rekao je Vekić.

Vekić kaže kako rekreativci kroz tjelesnu aktivnost unaprjeđuju svoje zdravlje.

- Važno je kod rekreativaca da slušaju svoje tijelo i ritam. Rekreativci su ljudi koji su aktivni-6, 8 ili 10 sati dnevno i imaju obiteljske obveze i njima je kretanje bitno da održe svoju zdravlje i budu što više fit i produktivniji, objasnio je Vekić.

Vekić kaže kako je problem u treniranju kod veslanja boravak u svlačionici prije i poslije treninga, a ne sam trening.

- Veslanje i jedrenje su sportovi koji su vani na zraku i dovoljno su udaljeni jedni od drugih u čamcu, zaključio je Vekić.