Koliko koraka napravite dnevno, a koji je optimalan broj?

Stručnjaci sa zagrebačkog Kineziološkog fakulteta (KIF) upozoravaju na velike probleme koji dolaze nakon samo 30 dana tjelesne neaktivnosti, a istraživanje provedeno za cijeli svijet pokazuje značajan pad aktivnosti ljudi tijekom pandemije izazvane širenjem koronavirusa.

U Hrvatskoj je zabilježeno smanjenje aktivnosti na otvorenom od 21 % u odnosu na isto vrijeme prošle godine.

- Nakon samo 30 dana tjelesne neaktivnosti dolazi do značajnog slabljenja funkcija srca i žila, narušava se metabolizam glukoze, smanjuje se gustoća kostiju i količina mišića, upozorio je docent Kineziološkog fakulteta dr. sc. Maroje Sorić.

Izvanredni profesor na KIF-u i kondicijski trener hrvatske nogometne reprezentacije Luka Milanović rekao je da postoji stručni konsenzus oko minimalne količine kretanja u jednom danu, a procjenjena je na 5000 koraka.

- Deset tisuća koraka se smatra optimalnom količinom kretanja. Drugim riječima, pet tisuća koraka za preživljavanje, a deset tisuća za kvalitetu života. Trenutno se nalazimo u začaranom krugu smanjene tjelesne aktivnosti koja nam oslabljuje imunitet i tako nas čini podložnijima zaraznim bolestima. Ta ista tjelesna neaktivnost nas vodi i prema kroničnim nezaraznim bolestima, zbog kojih u ovoj pandemiji možemo biti životno ugroženi, istaknuo je Milanović.

Hrvatski kineziolozi upozoravaju da nakon dvotjedne neaktivnosti značajno opada maksimalan primitak kisika, ali ako opterećenja dolaze u pravo vrijeme, adaptacija će biti pozitivna.

Za početak te pozitivne prilagodbe dali su i nekoliko preporuka: - Pokušajte svakih 30-60 minuta sjedenja prekinuti kratkim ustajanjem i istezanjem. Zavolite stepenice, 10 katova dnevno za početnike, a 20 i više katova za napredne. U slučaju dugog sjedenja ili ležanja napravite nekoliko vježbi mobilnosti i aktivacije mišića koji vas drže uspravnima. Svaki dan vježbanjem podignite frekvenciju srca, način i trajanje prilagodite trenutnoj tjelesnoj formi. Uključite vježbe disanja. Vodite računa o uravnoteženoj prehrani, unosu tekućine i kvalitetnom snu.

Kineziolozi ističu da je ovo idealno vrijeme za promjenu i podizanje razine aktivnosti, ako ste u prethodnom razdoblju bili manje aktivni, jer za nekoliko tjedana očekujemo vraćanje mnogih obaveza koje su tražile izlazak iz kuće. Preporučuju najmanje pet tisuća koraka dnevno i podsjećaju  da se tijelo može aktivirati i tijekom svakodnevnih aktivnosti, kao što su telefonski razgovori. Istraživanja pokazuju da se tijekom jedne minute telefonskog razgovora napravi oko 80 koraka.