Super Bowl: Može li obrana Patriotsa zaustaviti napad Falconsa?

U noći s nedjelje na ponedjeljak po hrvatskom vremenu (0.30 sati) održat će se 51. Super Bowl, najveći godišnji sportski događaj u SAD-u, a u ovogodišnjoj utakmici za naslov NFL prvaka na NRG stadionu u Houstonu borit će se New England Patriotsi i Atlanta Falconsi.   

New England Patriotsi će po rekordni deveti put predstavljati Američku konferenciju u Super Bowlu, od toga su čak sedam puta u finale stigli u 21. stoljeću, odnosno otkako su u tom klubu Bill Belichick kao glavni trener i Tom Brady kao quarterback. U eri Belichicka i Bradyja Patriotsi su osvojili i četiri naslova prvaka, a posljednji prije samo dvije godine kada su u Glendaleu u napetoj završnici svladali Seattle Seahawkse sa 28-24.

S druge strane, Nacionalnu konferenciju će po drugi put predstavljati Atlanta Falconsi, koji su u svom jedinom dosadašnjem nastupu u Super Bowlu prije 18 godina izgubili od Denver Broncosa (19-34).


Osim što imaju mnogo više iskustva u finalima, Patriotsi su favoriti i zbog toga što imaju mnogo ujednačeniju momčad od Falconsa o čemu svjedoči i statistika. Patriotsi su ove sezone imali treći najučinkovitiji napad po broju postignutih poena (27.6), dok je njihova obrana primila najmanje poena tijekom ove sezone (15.6), dok je napad Falconsa ove sezone bio najbolji u ligi (33.8), ali je njihova obrana na tek 27. mjestu (25.4).

U prilog Falconsima ne ide niti tradicija, oni su sedma momčad u 21. stoljeću koja je stigla do Super Bowla nakon što je ostvarila najveći broj poena u sezoni, ali u prethodnih šest navrata samo je jedan od tih sastava stigao i do naslova. Posljednji put kada je momčad s najboljim napadom stigla do finala, Denver Broncosi prije tri godine, u njemu se jako loše provela. Protiv najbolje obrane lige, Seattle Seahawksa, Broncosu su izgubili s visokih 43-8.

Najvažniji dan za marketinšku industriju

Super Bowl, osim što je najvažniji sportski događaj u SAD-u, redovito ima najveću televizijsku gledanost, a za marketinšku industriju to je i najvažniji dan u godini.

Prvi Super Bowl, koji je održan 1967. godine, putem tv ekrana gledalo je 50 milijuna Amerikanaca. Od 2010. godine prosječna tv gledanost redovito premašuje 100 milijuna gledatelja, a najveća je zabilježena 2015. godine, kada su New England Patriotsi pobijedili Seattle Seahawkse sa 28-24, i tada je 114 milijuna i 442 tisuće Amerikanaca gledalo najvažniju utakmicu godine.

Što se tiče marketinške industrije Super Bowl je najvažniji dan u godini. Reklamni stručnjaci znaju da ako dobro odrade posao da im je zajamčeno mjesto u povijesti, a njihov rad ući će na na top-listu najboljih reklama svih vremena. Ujedno, efektna reklama može biti prekretnica u poslovanju vaše kompanije.

Reklamni prostor za vrijeme trajanja Super Bowla je najskuplji na svijetu, pa ove godine za 30 sekundi televizijske reklame morate platiti pet milijuna dolara, što je pola milijuna dolara skuplje negoli prošle godine.

U vrijeme prvog Super Bowla, održanog 1967. godine, 30 sekundi reklamnog prostora koštalo je 37.500 dolara, da bi deset godina kasnije iznosio 125.000 dolara.

U razdoblju od 1980. do 1995. godine cijena reklama je porasla za pet puta, sa 222 tisuće dolara na milijun i 150 tisuća dolara. Također, 1995. godine cijena je po prvi puta prešla granicu od milijun dolara.