'Delta' se na 40. rođendan vratila kući

Najveća automobilistička utrka u Hrvatskoj nakon pet godina vratila se kući, tamo gdje je sve i počelo prije točno 40 godina.

INA Delta Rally svoj je jubilej proslavila u Zagrebu i na zagrebačkom gorju, sljemenskoj cesti i istočnoj Medvednici, Lazu, na stazama koje su vozačima i vjernim navijačima prirasle srcu. Nedostajalo je Žumberačko gorje, Budinjak, vozilo se pola Delte, no onima koji su se odvažili nastupiti na toj prestižnoj utrci taj je detalj bio manje važan, Delta je ponovno u Zagrebu i na putu je vraćanja starog sjaja. U vozačkim kuloarima znalo se čuti ako si pobijedio na Delti mirno možeš 'u mirovnu', no miris oktana ipak je jači narkotik od trofeja. To potvrđuje i Juraj Šebalj, koji je titulu najbržeg na toj utrci ponio šesti put. Već nakon prvog brzinskog ispita koji se za publiku vozio uz Bundek posada Šebalj/Klinc u Mitsubishi Lanceru Evo IX izdvojila se, napravila prednost koju je zadržala i povećavala sve do posljednjeg ispita. Konkurenciju su ostavili iza sebe gotovo četiri minute.

Dodatan poticaj za dalje, u nedostatku posada koje su im nekoć na Delti puhale za vratom, u adrenalinskoj maniri, imali su u borbi protiv samih sebe. Obarali su vlastite rekorde na poznatim stazama. Obranili su čast i natrljali nos kolegama.

Prava borba vodila se za drugo mjesto. Tri su se posade po brzincima izmjenjivale. Šaškin/Bruner u Mitsubishi Lanceru Evo X, Lončarić/Pazman u Subaru Imprezi STi i Dobrila/Raštegorac u Renault Cliu R3. Nakon oštre borbe zbog kvara na mjenjaču otpala je posada u Mitsubishiju. Na kraju, na drugo mjesto pobjedničkog postolja popeli su se Dobrila i Raštegorac u svom malom Cliu, nasmijali su se u brk četiripogonašima. Dobrila svoj debitantski nastup na utrci nije mogao bolje proslaviti. Treću poziciju zauzeli su Lončarić i Pazman, uvijek atraktivni na makadamskoj podlozi.

O zahtjevnosti utrke govori i činjenica da je na 40. INA Delta Rallyju startalo 36 posada, a utrku su završile 22. Stručnjaci u ovom sportu reći će da ako od starta do cilja ne otpadne 40 posto natjecatelja reli nije na visini. S tim podatkom složit će se mnogi, no ostaje činjenica da je nastupilo nešto manje od 40 posada. Na startu ih je nekoć znalo biti i više od stotinu, pogotovo na Delti, koja je imala status utrke koja se boduju za Europsko prvenstvo. Nije riječ samo o kraljici automobilizma, reliju, pad natjecatelja osjetan je i u financijski manje zahtjevnim disciplinama. Je li uistinu riječ o financijskoj situaciji, padu zainteresiranosti ili nekoj trećoj višoj sili teško ćemo saznati, no nadajmo se da će povratak Delte ondje gdje se i rodila, u Zagreb, značiti i novu eru u tom sportu.

Ocijeni članak